V Mostě by v budoucnu mohly tramvaje zajíždět i na sídliště. Vedení města začalo uvažovat o rozšíření tratí

12. listopad 2020 11:42

V Mostě by mohlo jezdit víc tramvají. Radnice uvažuje o rozšíření tramvajových tratí do míst, kam v současnosti zajíždí jen autobusy městské hromadné dopravy. S jejich vybudováním tratí by souvisela i přestavba ulic, kterými by koleje vedly. Magistrát proto vyhlásil výběrové řízení na firmu, která zpracuje ekonomicko-technickou studii. Ta má ukázat, jestli se záměr vyplatí.

Tramvajovou síť na území Mostu dnes tvoří jen jediná trať vedená od nádraží přes střed města do městské části Velebudice. Na tuto městskou trasu navazuje trať do sousedního Litvínova.

Most teď zvažuje, že tramvaje vyjedou z centra města také do sídlišť. Město proto zadá studii, která by měla na případný vznik nové trasy přinést detailní náhled.

„Vyhlášena bude veřejná zakázka na technicko–ekonomickou studii na rozšíření tramvajové trati. Ta studie by měla prověřit, zda lze vůbec tu tramvajovou trať umístit do ulic Zdeňka Štěpánka, Lipová, Višňová, Jana Palacha a Pod Lajsníkem. Navrhne i přesné umístění zastávek a nadefinuje i uliční profily,“ shrnula mluvčí Mostu Klára Vydrová.

Většina náhodně oslovených obyvatel považuje zavedení tramvají na sídliště za zbytečné

Trasu, po které by v budoucnu mohla jet tramvaj, si redaktor Českého rozhlasu z části prošel. Ptal se přitom lidí, co nápadu města říkají. Drtivá většina z asi 20 oslovených považuje zavedení tramvají za zbytečné, protože do těchto míst jezdí autobusy.

„My chodíme všude pěšky, navíc mám práci tady za rohem, takže já tramvaj nevyužívám vůbec,“ říká František Smeták, který si s rodinou vyšel na procházku.

Oproti tomu paní Kateřina, jdoucí z nákupu, by se tramvajím nebránila, bojí ale případného hluku: „Asi by bylo všechno rychlejší, to by šlo. Ale nevýhodou by byl ten hluk.“

S možným rozšířením tramvajové tratě souhlasí i opoziční Piráti a Zelení pro Most.

Proč vysvětluje zastupitel Jan Hrubeš: „Obrovskou výhodu vidíme v tom, že tramvaje mají vlastní trasu a nejsou proto absolutně závislé na hustotě dopravy. Tímhle rozšířením, podle mě, ta tramvajová doprava získá smysl – teď se trochu bojím, že ho nemá, protože nekopíruje tu nejvytíženější dopravní zátěž.“

Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova, pro který by znamenalo rozšíření tramvajových tratí změnu v organizaci dopravy, nechce záměr města vůbec komentovat.

Výsledky technicko-ekonomické studie by mělo město mít ve druhé polovině příštího roku.

autor: Jan Beneš
Spustit audio

Související