Ústečtí zastupitelé schválili návrh zadání nového územního plánu

21. červen 2022 09:11

Zastupitelé Ústí nad Labem udělali další důležitý krok k novému územnímu plánu. Schválili jeho zadání – tedy určitý rámec a podmínky, které by pak měli odborníci při tvorbě samotného územního plánu dodržet.

Hlavní zásadou, kterou by se měl rozvoj města v budoucnu řídit, je co nejmenší rozrůstání do okolí. Podle zadání by se spíš měly využívat proluky a třeba i nepoužívané průmyslové areály.

Podle určené zastupitelky pro územní plán Evy Fialové z hnutí ANO bude nutné připravit dvě varianty – minimalistickou i tu, která by určité zastavění dosud volných ploch v okolí města připouštěla.

Sklady a průmyslové areály by v budoucnu měly růst spíš u dálnice D8, ne ve městě. Měly by se také uchovat zelené plochy uvnitř města.

Zpracovatelé mají najít kvalitní řešení dopravní infrastruktury ve městě

Zpracovatelé budou v novém územním plánu navrhovat například i spojnice od Děčína k dálnici D8 i lepší propojení jednotlivých částí města.

Právě dopravní koncepce přitom byla kamenem úrazu současného územního plánu. Zastupitelé města proto pro řešení dopravy určili určité mantinely – třeba ochranu Střížovického vrchu a rezidenční části Klíše. Zastupitelka Fialová prakticky vyloučila možnost tunelu kvůli ochraně území jen proto, aby tudy jezdila auta do obchodní zóny v Trmicích.

Zároveň je ale podle zastupitelů nutné prověřit možnosti propojení Bukova, Klíše a Předlic – předseda spolku Stop tunelům Jan Kvapil vidí možnost v napojení tahu od Děčína na dálnici D8.

Nový územní plán bude hotový nejdřív za čtyři roky

Zpracovatelé mají předložit realistické návrhy, a to včetně zdůvodnění, jestli je ten který návrh nezbytný – tedy s tím, zda nejde vést dopravní trasy jinudy.

Práce na novém územním plánu potrvají několik let. Eva Fialová odhaduje, že nejdřív by mohl být hotový za čtyři až pět let. Je totiž potřeba dodržet některé zákonné postupy, včetně veřejných projednávání.

Také by podle Evy Fialové bylo dobré počkat na rozhodnutí krajských zastupitelé a krajských zásad územního rozvoje. Právě v nich by totiž mělo být například stanoveno, kudy přesně povede vysokorychlostní trať a kde v Ústí nad Labem by mělo být její nádraží.

Spustit audio

Související