U ústeckého kampusu zatím zůstane modrá parkovací zóna i přes to, že si na ni někteří obyvatelé stě

13. říjen 2021 15:13

Část obyvatel z okolí univerzitního kampusu chce, aby město Ústí nad Labem zrušilo modrou parkovací zónu, která tam je od září. Lidé upozorňují na to, že se auta přesunují do jiných ulic, kde se za parkování neplatí. Kritizují také špatnou komunikaci města o této změně a zvýšenou cenu rezidentní karty za druhé auto v domácnosti. Vedení města chce situaci vyhodnotit začátkem příštího roku.

O přesunu aut a nedostatku parkovacích míst v ulicích, kde rezidenti nemusí platit, mluvila na jednání zastupitelstva Marcela Trbolová Berčíková ze Sládkovy ulice – tam modrá zóna není.

„Pakliže to zpoplatníte, a zvlášť u toho druhého vozidla, tak se tito lidé přesouvají na přilehlé ulice. Opravdu pravidelně jsem se tam teď procházela a večer jsou některé modré zóny prázdné, ale u nás nelze zaparkovat,“ shrnula Marcela Trbolová Berčíková.

Rezidentní karta stojí 1 200 korun ročně – za druhé auto je to ale už 6 000 korun.

Kampus - označení modrých a fialových zón - vzdálenější pohled

Městské služby zatím podle ředitele Tomáše Vohryzky vydaly méně rezidentních karet než je těchto míst.

„Na druhou stranu jsou na té ulici mnohdy odstavená auta, která už tam třeba nemusí vůbec být – která tam stojí prostě proto, že je to zadarmo a je to pohodlné. A tato auta pak zabírají ten prostor, takže vlastně ten systém je vynucený právě tím růstem počtu vozidel,“ shrnul náměstek primátora Martin Hausenblas z PRO! Ústí.

Vedení města situaci vyhodnotí až v roce 2022

Vedení města odmítlo vyhovět více než 300 lidem, kteří podepsali petici za zrušení modré zóny u kampusu. Situaci vyhodnotí začátkem roku.

„Opravdu, když jsme něco začali před měsícem a 10 dny, nebo kolika, tak je to nesmysl. Přijde mi rozumnější počkat do konce roku. Navíc chci být naprosto objektivní ve vztahu k tomu odboru, který ty materiály připravoval, a já jsem nekontroloval, podle jakých modelů ti lidé pracovali. Skutečně si ale myslím, že tam nějaký dopravní model použitý byl,“ uvedl primátor Petr Nedvědický z hnutí ANO k námitkám lidí, že město zavedení rezidentního parkování nemělo připravené a nemohlo tak odhadnout jeho důsledky.

Zastupitelé dali radním za úkol se parkováním podrobněji zabývat.

„Máme za úkol zajistit zpracování plánu systémového řešení parkování v oblastech města Ústí nad Labem, které jsou z tohoto pohledu problematické, včetně zavádění dalších rezidentních zón a zón placeného stání, a to včetně časového harmonogramu zavádění těchto zón a projednání tohoto plánu s veřejností,“ shrnul primátor.

Zastupitelstvo by se pak tímto záměrem mělo zabývat do konce března příštího roku.

Spustit audio

Související