Správa železnic zahájila výměnu víc než 100 let staré konstrukce železničního mostu ve Vilémově u Šluknova

22. duben 2021 14:29

Historický železniční most ve Vilémově u Šluknova prochází velkou rekonstrukcí. Místní mu říkají viadukt, kovová mostovka totiž leží na žulových sloupech, které částečně připomínají viadukt. Správa železnic se do obnovy mostu pustila v rámci rekonstrukce trati z Rumburku do Velkého Šenova, která bude stát zhruba 350 milionů korun.

Most, který Karolínino údolí překlenuje, je ve svém nejvyšším bodě od dna údolí vzdálený 34 metrů.

„Ten most je zajímavý i tím, že se jedná o nýtovanou konstrukci, nikoliv o svařovanou. Proto jednáme se Správou železnic o tom, že bychom si tady jeden ten díl rádi v obci ponechali jako určitý artefakt,“ říká starosta Vilémova Zdeněk Černý.

Vilémov teď pro ten jeden díl příhradové konstrukce hledá využití. „Jednou z variant je udělat z něj autobusovou zastávku. Jedna ta kostka váží něco přes 9 tun. Jednáme se Správou železnic o tom, aby nám ji nechala za cenu šrotovného,“ dodává vilémovský starosta.

Most má 7 mostních otvorů, v prvním a posledním otvoru je kamenná klenbová konstrukce. Po 116 letech provozu se zejména jeho kamenné a ocelové prvky dostaly na konec své životnosti.

„V loňském roce se provedla například sanace základů pilířů či všech kamenných částí mostu. Vzhledem ke zpoždění dodávek materiálů ze zahraničí, bylo nutné stavbu zakonzervovat a přesunout její dokončení do letošního roku,“ říká mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Ve Vilémově u Šluknova začala oprava historického vlakového mostu přes Karolínino údolí

Oprava Vilémovského viaduktu je součástí celkové rekonstrukce 16 kilometrů trati z Rumburku do Velkého Šenova.

„Opraví se celkem 20 železničních přejezdů, projekt počítá také s opravou 7 mostů a 16 propustků, dodává ještě Gavenda.

Úprava trati umožní jezdit po ní vlakům rychlostí až 90 kilometrů za hodinu. Výluka na ní potrvá do poloviny července.

Spustit audio

Související