Silničáři chystají další odvodnění dálnice D8 v Českém středohoří. Pokračují i s terénními úpravami

27. duben 2022 14:00

Silničáři dál pokračují v úpravách kolem dálnice D8 u estakády nad Prackovicemi nad Labem na Litoměřicku. S dodatečným odvozem několika desítek tisíc kubíků zeminy tam začaly loni na podzim. Ve svahu, který je nedaleko sesuvu z roku 2013, chystají i další odvodnění dálnice mezi Prahou a Ústím nad Labem.

Na dálnici D8 v Českém středohoří u tunelu Prackovice je neustále silný provoz. Z blízkosti dálnice v posledních měsících zmizelo několik tisíc kubíků zeminy. Práce tady ale stále nekončí.

Silničáři chystají další odvodnění dálnice D8 v Českém středohoří. Pokračují i s terénními úpravami u tunelu a estakády nad Prackovicemi

„Po dokončení úprav v tomto prostoru dojde ještě k instalaci trvalého oplocení podél dálnice,“ přiblížil mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl. Doplnil také, že terénní úpravy vyjdou zhruba na 35 milionů korun bez DPH.

U D8 se bude také budovat odvodnění části dálnice. „Účelem těchto opatření je především odvedení dešťových vod z příkrých svahů dálničního násypu a svahu pod ním, a samozřejmě i zajištění trvalé funkčnosti a požadovaných stabilních poměrů svahů pod dálnicí,“ vysvětluje Jan Rýdl. Podle něj je ale dálnice D8 v Českém středohoří bezpečná.

Silničáři chystají další odvodnění dálnice D8 v Českém středohoří. Pokračují i s terénními úpravami u tunelu a estakády nad Prackovicemi

Práce silničářů na preventivním odtěžení zeminy a následném odvodnění jsou zhruba kilometr od místa, kde se v roce 2013 utrhnul kus svahu, který rozestavěnou dálnici zasypal.

Obnova železniční trati mezi Teplicemi a Lovosicemi začne nejdřív v roce 2024

Sesuv tehdy také poničil železniční trať mezi Teplicemi a Lovosicemi. Železničáři ale zatím s obnovou trati začínat nebudou.

„S obnovou trati v místě sesuvu pomocí nového ocelového mostu o sedmi polích souvisejí další podmiňující stavební práce a také rozsáhlé průzkumy, které mohou ovlivnit další postup realizace. Nyní je příprava e fázi zpracování technického řešení a projektové dokumentace pro společné povolení stavby,“ shrnula Nela Friebová ze Správy železnic.

Podle posledních odhadů železničářů by mohla obnova trati mezi Teplicemi a Lovosicemi začít zřejmě v roce 2024.

autor: Jan Bachorík
Spustit audio

Související