Pšenice jako zelená superpotravina? Ano, spolu s ječmenem a řasou chlorela

Zelená pšenice

Pšenice patří, společně se zeleným ječmenem, k nejvíce vyváženým potravinám, které můžeme v přírodě najít. Obě tyto rostliny jsou výborným zdrojem chlorofylu. Dopřejte si je při vysoké fyzické a psychické zátěži, nebo když chybí čerstvá zelenina.

Sušený prášek z mladých zelených výhonků pšenice obsahuje minerály, enzymy i bílkoviny. Jedna lžička mladé pšenice navíc nutričně odpovídá několika kouskům zeleniny.

Pšenice obsahuje vitaminy B a E, beta karoten, železo, vápník, hořčík, jód, ze stopových prvků, např. selen, chrom, lithium a mangan. Ale pozor, není pšenice jako pšenice!

Pšenice, která dnes slouží k výrobě pečiva, včetně toho celozrnného, sušenek, krekrů, těstovin, snídaňových cereálií a dalších, není tou samou pšenicí, kterou naši předkové mleli pro svůj každodenní chléb. Za posledních několik desítek let prošla dramatickou proměnou.

Pšenice

Pšeničné odrůdy byly podrobeny křížení, aby plodina lépe odolávala suchu a plísním. Ale hlavně… aby se co nejvíce zvýšil výnos.

Zásadní změny v genetickém kódu moderní průmyslové pšenice nezůstaly bez následků. Není žádným tajemstvím, že po jídlech s vysokým obsahem pšenice se tloustne. I když celozrnnou pšenici horlivě propagují někteří tzv. „odborníci“ na výživu, pamatujte, že způsobuje chuť k jídlu – tak si na ní dejte pozor, pokud jste se rozhodli hubnout!

Spustit audio

Související