Politický marketing, předvolební průzkumy

28. květen 2010

Den před vypuknutím voleb jsme se s odborníky bavili o tom, proč se o letošním hlasování říká, že je nejdůležitější, výjimečné, generační, agresivní. Probrali jsme nové kanály, které do hlasování zasáhly a ptali jsme se na to, jak dobře umí odhadnout skutečné preference předvolební výzkum.

Pořad jsme odstartovali s expertem na politický marketing Karlem Křivanem. Komentovali jsme, co všechno v očích voličů utváří image politické strany. Jak důležitý je její lídr? Potřebujeme negativní kampaň? A co se děje se stranami, které ji nevedou?

Ke Karlu Křivanovi se ve studiu Radia Wave připojil novinář, politolog a bývalý šéf časopisu Strategie Václav Sochor. Spolu jsme se bavili hlavně o agresivních kampaních, srovnávali jsme PR politiků v Česku a v zahraničí a na řadu přišli i čeští prvovoliči.

Ředitele agentury Factum Invenio Jana Herzmanna jsme se ptali, jak předvolební průzkumy ovlivňují chování a kampaně politiků a naopak. Jak se podle něj promítá do voleb počasí a nedávné povodně?

Spustit audio