Politický marketing

21. prosinec 2014

Spin doctoring jako způsob, jak odvracet pozornost veřejnosti od nechtěných témat v politice, je v Česku sice teprve v plenkách, ale rychle se tu usídluje. Souvisí to i s mírou etablování politického marketingu. Ten politici už nevyužívají jen k volebním kampaním. Dohánějí tak i USA?

„V jistém smyslu vlastně Spojené státy dnes dohánějí český politický marketing v jeho u nich dosud nepoznané výbušné formě," komentuje v pořadu Za hranou některé české praktiky Tomáš Haas, bývalý poradce Václava Klause.

Významnou roli v tom hrají i česká media, která „si nechala vnutit businessový model fungování,“ vysvětluje náchylnost novinářů „naběhnout si“ spindoctoring Josef Šlérka, z Ústavu informačních studií a knihovnictví, Studia nových médií FF UK.

Jak metody politického marketingu fungují a co je to „agenda citing“? To se dozvíte od Pavla Šímy, předsedy Institutu politického marketingu.

Pořad připravil a diskusi moderuje David Šťáhlavský.

autor: dst
Spustit audio