Po víc než 50 letech vyřadily České dráhy z provozu legendární „Pantografy“
Legendární příměstské elektrické vlaky řady 451/452 vyřadily České dráhy z provozu po víc než 50 letech. Tzv. Pantografy, Emilky nebo Žabotlamy, jak jim říkali nejen železničáři, byly oblíbené i kvůli svému nadčasovému designu.
V sobotu dvě takové soupravy přijely do Chomutova. Mladší z nich z roku 1965 odjela odpoledne do Šumperka, kde se o ni budou starat nadšenci. Druhá, o rok starší, zůstane v chomutovském depozitáři Národního technického muzea.
Tzv. „Pantograf“ se začal sériově vyrábět v roce 1964. Jeho hlavním úkolem bylo co nejrychleji přepravit co největší množství cestujících do továren ve velkých městech.
Design soupravy byl velmi nadčasový, navíc souprava měla na svou dobu obdivuhodné zrychlení i účinné brzdy.
Pantograf z roku 1964 teď bude odpočívat v chomutovském depozitáři, Národní technické muzeum má soupravu zatím pouze zapůjčenou. Do budoucna ji ale chce od Českých drah koupit.
Související
-
Společnost RegioJet vyhrála poptávkové řízení na provoz vlaků v Ústeckém kraji
Firma RegioJet se možná stane provozovatelem regionálních vlaků na šesti tratích v Ústeckém kraji. Společnost vyhrála poptávkové řízení.
-
K Máchovu jezeru začal jezdit o prázdninových víkendech a svátcích spěšný vlak
Dnes (30. 6.) poprvé o letošní sezoně vyjíždí víkendový vlak z Liberce k Máchovu jezeru.
-
Vlaky mezi Louny a Lovosicemi budou jezdit rychleji. Modernizace trati začala
Cestování vlakem mezi Lovosicemi a Louny bude od příštího roku rychlejší. Správa železniční dopravní cesty totiž investuje do modernizace trati víc než miliardu korun.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Legálně tři rostliny a jen 50 gramů konopí? ‚Je to úlet, většina úrody se bude muset zničit,‘ říká Vobořil
-
‚Putinova vězeňkyně‘: Za první měsíc jsem ve vazbě zhubla deset kilo. Problém s jídlem mi zůstal
-
‚Velká naivita.‘ Případ českého influencera ukázal, jak funguje čínská propaganda
-
Totální republikánská moc a nejistota. Tak bude vypadat Trumpův druhý mandát, odhaduje Žantovský