Ovládat elektromobil na kluzké silnici se mohou naučit účastníci kurzů na mosteckém autodromu
Počet elektromobilů v České republice by se měl podle odhadu ministerstva průmyslu v roce 2020 zvýšit proti loňsku téměř čtyřikrát – na zhruba 5000. Polygon v Mostě proto začal nabízet kurzy bezpečné jízdy a smyku nejen pro klasická auta, ale i pro ta elektrická.
Některé jejich jízdní vlastnosti jsou totiž rozdílné od benzinových a naftových aut, a pro řidiče je vhodné si je vyzkoušet právě v zimě.
Instruktor Marek Kohoutek vysvětluje, jaké jsou hlavní rozdíly v řízení běžného vozidla a elektromobilu: „Elektromobily jsou těžší a jsou víc náchylné na nedotáčivost. Pořád je to ale především o tom, aby člověk věděl, co to auto umí a našel si limity toho auta.“
Jak být dobrým řidičem elektromobilu radí bývalý automobilový závodník a nestor instruktorů bezpečné jízdy v Česku Jiří Patera.
„Jako když v klasickém autě v nádrži už svítí nula, tak tak se má jet elektroautem. Pak je to pro nás poklad pro bezpečnost. Z hlediska brždění: umím-li správně brzdit s normálním autem, budu správně brzdit i s elektromobilem. Rozdíl bude, chci-li brzdit motorem, to se musí člověk naučit,“ vysvětluje.
Vývoj automobilismu vidí jasně. „Je to určité přechodné období. Mohou být problémy s ropou, ale ne v tom smyslu, že by nebyla, ale už ji nikdo nebude chtít prodávat. Vývoj půjde dál dopředu – následovat budou auta na vodíkový pohon,“ odhaduje Patera.
Mohlo by vás zajímat
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Putinovo ekonomické fórum bez Západu. Mercedes nahradil Tank, Coca-Colu domácí limonáda
-
Tíhu války nesou nejvíce civilisté. Obyčejní Íránci žijí ve strachu a utíkají z Teheránu, popisuje novinářka
-
‚Nepravdy, které ohrožují naší reputaci.‘ Zaměstnanci ČT se ohradili proti tvrzením o nevyváženosti
-
Válka se změnila na opotřebovávací a růst cen ropy je pro Rusko požehnáním, myslí si Matesová