Ovládat elektromobil na kluzké silnici se mohou naučit účastníci kurzů na mosteckém autodromu

6. prosinec 2018

Počet elektromobilů v České republice by se měl podle odhadu ministerstva průmyslu v roce 2020 zvýšit proti loňsku téměř čtyřikrát – na zhruba 5000. Polygon v Mostě proto začal nabízet kurzy bezpečné jízdy a smyku nejen pro klasická auta, ale i pro ta elektrická.

Některé jejich jízdní vlastnosti jsou totiž rozdílné od benzinových a naftových aut, a pro řidiče je vhodné si je vyzkoušet právě v zimě.

Instruktor Marek Kohoutek vysvětluje, jaké jsou hlavní rozdíly v řízení běžného vozidla a elektromobilu: „Elektromobily jsou těžší a jsou víc náchylné na nedotáčivost. Pořád je to ale především o tom, aby člověk věděl, co to auto umí a našel si limity toho auta.“

Jak být dobrým řidičem elektromobilu radí bývalý automobilový závodník a nestor instruktorů bezpečné jízdy v Česku Jiří Patera.

„Jako když v klasickém autě v nádrži už svítí nula, tak tak se má jet elektroautem. Pak je to pro nás poklad pro bezpečnost. Z hlediska brždění: umím-li správně brzdit s normálním autem, budu správně brzdit i s elektromobilem. Rozdíl bude, chci-li brzdit motorem, to se musí člověk naučit,“ vysvětluje.

Vývoj automobilismu vidí jasně. „Je to určité přechodné období. Mohou být problémy s ropou, ale ne v tom smyslu, že by nebyla, ale už ji nikdo nebude chtít prodávat. Vývoj půjde dál dopředu – následovat budou auta na vodíkový pohon,“ odhaduje Patera.

autor: Tomáš Kopecký
Spustit audio

Související