Organizace Děti Země požaduje posouzení další varianty možného tunelu pod Bílinou

11. červenec 2022 12:45

Během července má ústecký krajský úřad rozhodnout o posouzení chystaného tunelu pod Bílinou na Teplicku. Nový tunel má městu pomoci s řešením husté dopravy na silnici I/13, která přes Bílinu vede.

Posouzení vlivu tunelu na životní prostředí je prvním krokem v povolovacím procesu nové stavby. Připomínky k ní má i organizace Děti Země.

Do konce června přijímal ústecký krajský úřad připomínky v rámci tzv. zjišťovacího řízení procesu EIA. V něm se rozhoduje o tom, jestli daný projekt projde kompletním posouzením vlivu na životní prostředí.

Jak pokračuje Magdalena Fraňková z krajského úřadu, hejtmanství dostalo tři připomínky.

„Jsou zde uvedeny požadavky například na zpracování rozptylové a hlukové studie s důrazem na fázi realizace záměru, podrobný hydrogeologický průzkum, požadavky na konkretizaci záboru zemědělské půdy a lesních pozemků. Ale také požadavky na posouzení jiných variantních řešení,“ shrnula Fraňková.

Organizace Děti Země navrhuje variantní řešení tunelu

Právě variantní řešení vedení tunelu pod Bílinou požaduje organizace Děti Země. Podle Miroslava Patrika ale organizace proti tunelům pod Bílinou není.

„Máme tam ten tunel asi o 200 metrů delší a trochu jinak řešíme vstupy do těch tunelů. Trasa tunelu se v naší variantě spíše blíží k řece, kdežto ten tunel ŘSD se spíš blíží k té Břežánecké ulici – to znamená, že je dále od řeky Bíliny,“ vysvětlil Patrik.

Podle Miroslava Patrika vystupovala organizace Děti Země v otázce řešení dopravy v Bílině už v minulosti. „Vždycky jsme se snažili, aby v Bílině ta doprava měla nižší vlivy na zdraví obyvatel. Je to standardní demokratický proces – diskuze v rámci nějakého problému.“

Během července by měl krajský úřad rozhodnout, jakým způsobem budou tunely pod Bílinou posouzeny.

Zhruba 1 400 metrů dlouhý tunel pod Bílinou má být součástí zhruba tříkilometrové přeložky hlavního průtahu městem.

Výstavba by mohla začít kolem roku 2029 a podle Ředitelství silnic a dálnic vyjde na víc než 7,5 miliard korun.

autor: Jan Beneš
Spustit audio

Související