Opravy v autoservisech jsou dražší a trvají déle. Váznou dodávky náhradních dílů
Zatímco výroba aut se na mnoha místech zastavila kvůli nedostatku některých dílů, hlavně pak čipů, autoservisů se zatím nedostatek náhradních dílů netýká, aspoň těch na Mostecku. Jejich majitelé si ale stěžují na zdražování autodílů a náplní. U originálních dílů se prodloužily i dodací lhůty.
V autoservisu v Mostě v bývalých kasárnách zatím mají náhradních dílů dostatek. Ceny jdou ale nahoru.
„Zatím ne, že by to vůbec nebylo, ale s oleji jsou trochu problémy, s plastovými věcmi také, a tam, kde jsem objednával materiál, jsem slyšel, že dochází i čepařina. Také se o něco déle čeká, a navíc to šlo i cenově nahoru,“ shrnuje majitel autoservisu Zdeněk Feigl.
V nedalekém Litvínově má autoservis Roman Both. Ani jemu se ještě nestalo, že by požadovaný díl potřebný k opravě vozu nesehnal. Podstatně déle než v minulosti ale čeká na originální náhradní díly přímo od výrobců aut.
„Problém s dodáním dílů? To se jedná o originální díly. Aftermarkety, co se týká druhovýroby, tak tam si samozřejmě nemůžete vybírat, třeba u brzdových destiček, z deseti typů, ale vyberete si ze čtyř. Z toho nějaké jsou vždy skladem,“ popisuje Both.
Miroslav Nepovím má autoservis na okraji Mostu. Na opravy bere jen díly z tzv. druhovýroby, a těch je podle něj dostatek. Problémy tedy nemá. „Díly jsou, máme hodně dodavatelů – je toho méně, ale stále je to dostupné,“ shrnuje.
Majitelé autoservisů si spíš stěžují na stále se zvyšující ceny náhradních dílů a nejen jich, ale i například pneumatik.
Jaroslav Moutvička má autoservis v Litvínově. Olejem se předzásobil, pneumatiky ale nejsou. „Je to jasný – AdBlue není, to šlo nahoru týden od týdne. A pneumatiky taky nejsou, jsou drahý,“ konstatuje.
U značkových servisů jsou obdobné problémy jako ve výrobě – nejsou čipy a některé plastové díly.
Související
-
Jak připravit automobil na zimu? Rozhovor s odborníkem
Musíme mít opravdu od 1. listopadu zimní gumy na autě? Na co lidéí před zimou nejčastěji zapomínají? Nejen za to odpovídal Evžen Vodrážka.
-
Bez AdBlue se většina moderních dieselových aut nerozjede. V současnosti je ho přitom nedostatek
Autodopravci, stavební firmy i technické služby měst se potýkají s nedostatkem AdBlue. Jde se o aditivum, které k provozu potřebují novější dieselové automobily a stroje.
-
Děčínský dopravní podnik pokračuje v testování elektrobusů i přes nedostatek řidičů
Dopravní podnik v Děčíně se potýká s nedostatkem řidičů. Podniku proto vypomáhají brigádníci, důchodci a všichni, kdo mají řidičský průkaz na autobus.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Rusové si můžou koupit iPhone i čokoládu Lindt. Zboží se do země dostává neoficiálními cestami
-
‚Současný režim už musí padnout.‘ Orbánovi odpůrci vzhlíží k novému mesiáši
-
Bitevní roboti jsou sice přesní, ale usnadňují rozhodnutí zahájit válku, varuje americký etik
-
Vodní slalomář Vavřinec Hradilek ukončil kariéru. Na olympiádě v Londýně vybojoval stříbro