Opárenským údolím začnou 6. června opět jezdit osobní vlaky. Úpravy části trati stály přes 10 milionů korun

5. červen 2020 09:32

Na trať v Opárenském údolí na Litoměřicku se v sobotu 6. června vrátí osobní vlaky. Každý víkend budou jezdit mezi Litoměřicemi a Chotiměří.

Pravidelný provoz na železnici z Teplic do Lovosic přes České středohoří před 7 lety přerušil sesuv svahu nad Prakovicemi. Vlaky od té doby končí v Rajčíně. Teď se s nimi svezou cestující i na další části trati.

Vlaky budou do Opárna a Chotiměře jezdit každý víkend už z litoměřického horního nádraží.

„Vlak bude jezdit v dvouhodinovém intervalu. První odjíždí z litoměřického horního nádraží v 7:13, poslední pak v 19:13. Z Chotiměře odjíždí poslední vlak ve 20:08,“ upřesňuje Markéta Flochová z ústeckého krajského úřadu.

Během sobotního obnovení provozu navíc budou vlaky posílené. „Předpokládáme zvýšený zájem o tuto linku – jednak je to do turisticky vyhledávané oblasti, a na sobotu 6. června, kdy tato linka startuje, plánujeme také posílit spoje,“ doplnila Flochová.

Sesuvem poničená část trati na obnovu stále čeká

Úpravy části trati před spuštěním provozu vyšly na víc než 10 milionů korun. Co všechno museli železničáři udělat, popisuje Radka Pistoriusová ze Správy železnic: „Začalo se výřezem vegetace, dále se sanovaly skály, opravily železniční přejezdy, v Opárnu se opravil přístřešek u zastávky a v Chotiměři se opravilo nástupiště a také přístupová cesta.“

Jde o stejnou trať, kterou o kus dál nad Litochovicemi nad Labem poškodil v roce 2013 sesuv. Od té doby zajíždí vlaky pouze do Radejčína na Ústecku a do Lovosic vozí cestující náhradní autobusy.

Sesuvem poškozená část trati se má obnovy dočkat za několik let. Za dva roky chtějí železničáři vyhlásit výběrové řízení na firmu, která opravu provede. Práce vyjdou podle odhadu na zhruba 435 milionů korun.

„Mimo tuto investici čekají trať také opravné práce na zbylých úsecích – půjde například o sanace přilehlých skalních masivů, vyčištění propustku a štěrkového lože, výměnu pražců a části kolejnic a celkové zlepšení stavu trati,“ uvedla před časem Nela Friebová ze Správy železnic.

autor: Jan Bachorík
Spustit audio

    Mohlo by vás zajímat