Odtahy aut v Ústí nad Labem bude od konce roku provádět Dopravní podnik

00893298.jpeg
00893298.jpeg

Vysoká cena za odtah auta, ale nízký příjem pro Dopravní podnik. Zejména to kritizují radní města Ústí nad Labem. Proto představenstvo rozhodlo o tom, že odtahy bude Dopravní podnik provádět sám a nikoliv prostřednictvím najaté firmy. Možná se i zlevní cena odtahů.

Od loňska zaplatili řidiči za odtahy šest milionů korun. Většina peněz zůstala firmě JVK Transport. Cena odtahu je totiž dva a půl tisíce, ale Dopravní podnik z toho má jen sedm set padesát korun. To se nelíbí novému představenstvu. Podle jeho místopředsedy a zároveň radního za ČSSD Arna Fišery je proto ve hře snížení ceny odtahu.

Dva a půl tisíce korun jako nejvyšší možnou částku určili před skoro dvěma lety radní města. Podle tehdejšího primátora Jana Kubaty z ODS má být vysoká cena především odstrašující pro neposlušné řidiče. Sociálně-demokratickým radním se nelíbí, že firma JVK Transport získala smlouvu na odtah aut bez výběrového řízení. Arno Fišera ji také spojuje s ODS: „Takovýto přístup, kde firma byla vybrána bez výběrového řízení a která byla určitě propojena s vládnoucí garniturou ODS, nám není blízký. Budeme konat k tomu, aby tato firma už nadále neprovozovala nejdražší odtahy v České republice.“

Spojení s pravicovými politiky jednatel firmy Josef Kalaš odmítá. Komentovat to nechtěl ani bývalý ředitel Dopravního podniku a také šéf ústecké ODS Tomáš Kraus. Proč nevypsal výběrové řízení vysvětluje tím, že odtahové auto podniku bylo rozbité. „Neprošlo nějakou technickou kontrolou, zkrátka bylo mimo provoz a byli jsme nuceni řešit tu situaci poměrně akutně... Po celý rok 2011byla odtahová služba provozována využíváním vlastní kapacity a kapacit subdodavatele s tím, že v průběhu roku 2011 jsme tu spolupráci vyhodnotili a to výběrové řízení se začalo připravovat někdy na přelomu let 2011-2012.“

Kraus byl ale v březnu odvolán a změnilo se i představenstvo Dopravního podniku. To rozhodlo o vypovězení smlouvy firmě JVK Transport, skončí 29. prosince. Nehrozí žádné sankce, firma nemá exkluzivitu. Podle Milana Šlejtra pověřeného řízením Dopravního podniku se také připravuje nákup dvou odtahových aut.

I přes nutnost Dopravního podniku šetřit a možné snížení ceny odtahů radní Arno Fišera předpokládá, že odtahové vozy si na sebe brzo vydělají.