Obyvatelé Horního Oldřichova kritizují chystané úpravy v děčínské MHD
Obyvatelé Horního Oldřichova v Děčíně nesouhlasí s plánovanými změnami v městské autobusové dopravě. Podle radnice jim přitom nové spoje měly cestování do města usnadnit.
Obyvatelům Horního Oldřichova se nelíbí, že by po zavedení úprav museli při jízdě do centra víc přestupovat. Změny měly platit od října. Nespokojení lidé ale přišli na čtvrtečním zasedání zastupitelstva, které nakonec záměr odložilo.
„Jsem spíš zoufalá, než že se mi to nelíbí. Měla jsem možnost do těch jízdních řádů nahlédnout, a je to opravdu šílené,“ konstatuje jedna z obyvatelek Horního Oldřichova Eva Štefanová.
Vedení přidalo lidem počet spojů. Museli by ale směrem z Horního Oldřichova do centra přestupovat v Bynově. Museli by přitom na zastávku do centra přejít přes rušnou silnici.
„Nelíbí se mi to. Jezdí také spousta starých lidí a dětí. Proč mají někde přestupovat a stát,“ shrnuje svůj názor na plánované změny v děčínské MHD Jindřiška Treitlerová.
„Když to udělají tak, jak to naplánovali, tak já budu vystupovat třikrát,“ popisuje komplikace na své cestě do nemocnice po zavedení plánovaných změn Ivana Bránišová. I proto se rozhodla sepsat výzvu, pod kterou se podepsalo přes 200 lidí.
Vedení Děčína zatím úpravu spojů MHD odložilo
„Hlavní důvod byl, že vylepšíme komfort obyvatel Horního Oldřichova při dopravě z centra a do něj, a ti lidé to nechtějí tak, jak je to navrhováno. Proto jsem rád, že to dospělo do toho, že jsme ten materiál odložili,“ shrnuje náměstek děčínského primátora Vladislav Raška z hnutí Náš Děčín.
Město chtělo zrušit 10 spojů, ale vytvořit 21 nových. Vedení Děčína teď plánuje se s obyvateli Horního Oldřichova sejít.
„Pokud budou konstatovat, že tak, jak jim to tam dnes jezdí, jim v podstatě vyhovuje, tak se tím nebudeme zabývat a necháme jezdit autobusy tak jako dosud,“ dodal Raška.
Dopravnímu podniku platí Děčín zhruba 70 milionů korun ročně na provoz MHD a zajištění veřejné služby. Za nové spoje plánovalo město zaplatit navíc zhruba 700 tisíc korun za rok.
Související
-
Podle ministra životního prostředí by jez na Labi u Děčína nakonec nemusel být potřeba
Jez na Labi u Děčína stále čeká na posouzení vlivu na životní prostředí. Podle ministra životního prostředí Richarda Brabce ale možná nebude jez nakonec vůbec potřeba.
-
U škol v Děčíně přibydou dopravní značky pro krátkodobé parkovaní
V Děčíně instalují dopravní značky krátkodobého parkování pro vysazení a vyzvednutí dětí u základních škol. Zatím jsou u škol v Březové a na Kamenické ulici.
-
Trasa děčínského dálničního přivaděče by měla být jasná do 2 let
Do dvou let by mohlo být jasno o trase děčínského dálničního přivaděče k dálnici D8. Počítá s tím Ředitelství silnic a dálnic.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Kaderka nás měl za nepřátele a lháře. Kdo s námi mluvil, ten na to doplatil, popisuje reportér Janoušek
-
Máme potřebu hledat střední cestu a nevyčnívat, ale proč nebýt ambiciózní, říká ekonomka
-
Hokejisté Pardubic jsou krok od zisku trojefe pro mistra extraligy, v pátém zápase porazili Třinec 3:0
-
Tři roky ‚pokání‘ za mši za Navalného. Pravoslavná církev v Rusku suspendovala kněze, který vedl tryznu