Naše téma už není pro všechny jen „rudý hadr“, říká spoluzakladatel AutoMatu Mareček
AutoMat – nádech pro město je občanská iniciativa, která vstupuje do veřejného prostoru už 20 let. „Pro mě byl AutoMat vždy průzkumný nástroj, který se pokouší něco měnit a zároveň řešit svou roli ve společnosti. Naše téma už není pro všechny jen ,rudý hadr‘. Mnohé principy a opatření už tady i platí,“ říká spoluzakladatel spolku Martin Mareček.
„Naše vize se v určité míře zhmotnila, jsme rádi, že se město otevírá všem. Ale Praha je stále jedno z nejšpinavějších měst Evropy,“ dodává spoluzakladatelka Tereza Vohryzková.
Čtěte také
Pokud se ale mluví o omezování automobilové dopravy, tak to podle Marečka není v gesci AutoMatu.
„On jen připomíná debaty, jestli zavést veřejnou dopravu zadarmo, nebo ji zlevňovat. Ale vlastně už se nemluví o tom, že veškeré negativní externality a skutečná cena za naši přepravu v osobním automobilu není narovnaná. A ani se ve veřejném prostoru skoro nedebatuje o ceně obrovských dopravních staveb a dalších investicích,“ říká.
Jak vést debatu o veřejné dopravě a adaptaci na klimatickou změnu? A proč by veřejný prostor neměl být přehnaně regulovaný? Poslechněte si Hovory Petra Viziny.
Související
-
Nejrušnější obydlenou ulici V Holešovičkách hodila Praha přes palubu, říká Lehečka ze spolku AutoMat
Pražský primátor vyjednává s premiérem Andrejem Babišem o spoluúčasti státu na financování dostavby městského okruhu, na který doplácejí lidé v Holešovičkách.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor


Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.