Menší děti z Chanova si chodí pro úkoly do školy. Ty starší se učí z domova díky vypůjčeným notebookům
Bez online výuky jsou děti z prvního stupně základní školy v mosteckém Chanově. Na sídlišti žijí většinou sociálně slabí obyvatelé, kteří nemají na pořízení počítačů peníze. Žáci si proto chodí pro domácí úkoly do školy a druhý den je tam přinášejí vypracované. Starší děti se učí na dálku. Některým musela škola zapůjčit notebooky nebo mikrofony. S vypracováním úloh školákům pomáhá i chanovský Dům romské kultury.
Ředitelka základní školy na mosteckém sídlišti Chanov Monika Kynclová pomáhá dětem zvládnout distanční výuku. V tomto týdnu ale děti chodí méně než jindy.
„Paní učitelky přijíždějí každý den do nějaké třídy. Obcházejí i sídliště, aby všem dětem předaly úkoly a zase si je vyzvedly – to mají jako povinnost, ale v tuto chvíli si je nebereme do školy, protože chceme učinit zadost těm současným nařízením, aby to pokleslo,“ vysvětluje Kynclová.
Na sídlišti žijí většinou sociálně slabí. Škola proto sehnala a dětem zapůjčila notebooky, aby se mohly učit z domova.
„Na druhém stupni jedeme online výuku – docela to zvládáme. Museli jsme půjčit docela hodně zařízení, celkem 27. Jakmile se otevřou školy a děti budou moci opět chodit do školy, tak tu techniku samozřejmě budeme chtít vrátit,“ shrnuje ředitelka.
Děti z prvního stupně si pro úkoly a zadání docházejí každý den samy.
„Na prvním stupni jedeme offline výuku – děti si každý den přicházejí v určitou hodinu před školu pro domácí úkoly, které druhý den vypracované opět přinesou,“ dodává Kynclová.
Dětem škola chybí i přes to, že jim učitelky všemožně pomáhají
Na sídlišti je i Dům romské kultury, ve kterém sídlí odloučené pracoviště zahradnického učiliště. I tam se studenti vzdělávají na dálku. Dochází sem nebo žádají o pomoc při plnění domácích úkolů i děti z místní základní školy.
„Máme založené skupiny, přes které s těmi dětmi komunikujeme. Ty děti, které třeba nemají tu možnost takto komunikovat, chodí individuálně k nám do Domu romské kultury. My jim připravujeme různé pracovní listy, kopírujeme jim materiály a dáváme jim ty přípravy domů. Žáci je zpracují a následně je pak zas přinesou na kontrolu zpátky k nám,“ popisuje učitelka Karolina Kopáčková.
Učitelé v Chanově se shodují na tom, že místním dětem pravidelné docházení do školy chybí. Jejich zájem o domácí úkoly nebo případné konzultace je stejný, jako na jiných mosteckých školách.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Zůstala jsem tady s dětmi. Pracuju, platím daně, ale nezískám zvláštní dlouhodobý pobyt, říká Ukrajinka
-
Stanjura nedal peníze. Decroix proto dva své odbory ‚nevyhnutelně oslabila‘, aby měl kdo hlídat lobbing
-
‚Bojujeme za předzahrádky!‘ Za umělou demonstrací před pražským magistrátem stojí reklamní agentura
-
ONLINE: Ukrajinské dronové útoky si v Rusku vyžádaly tři oběti. Střely mířily i na Moskvu