Menší děti z Chanova si chodí pro úkoly do školy. Ty starší se učí z domova díky vypůjčeným notebookům
Bez online výuky jsou děti z prvního stupně základní školy v mosteckém Chanově. Na sídlišti žijí většinou sociálně slabí obyvatelé, kteří nemají na pořízení počítačů peníze. Žáci si proto chodí pro domácí úkoly do školy a druhý den je tam přinášejí vypracované. Starší děti se učí na dálku. Některým musela škola zapůjčit notebooky nebo mikrofony. S vypracováním úloh školákům pomáhá i chanovský Dům romské kultury.
Ředitelka základní školy na mosteckém sídlišti Chanov Monika Kynclová pomáhá dětem zvládnout distanční výuku. V tomto týdnu ale děti chodí méně než jindy.
„Paní učitelky přijíždějí každý den do nějaké třídy. Obcházejí i sídliště, aby všem dětem předaly úkoly a zase si je vyzvedly – to mají jako povinnost, ale v tuto chvíli si je nebereme do školy, protože chceme učinit zadost těm současným nařízením, aby to pokleslo,“ vysvětluje Kynclová.
Na sídlišti žijí většinou sociálně slabí. Škola proto sehnala a dětem zapůjčila notebooky, aby se mohly učit z domova.
„Na druhém stupni jedeme online výuku – docela to zvládáme. Museli jsme půjčit docela hodně zařízení, celkem 27. Jakmile se otevřou školy a děti budou moci opět chodit do školy, tak tu techniku samozřejmě budeme chtít vrátit,“ shrnuje ředitelka.
Děti z prvního stupně si pro úkoly a zadání docházejí každý den samy.
„Na prvním stupni jedeme offline výuku – děti si každý den přicházejí v určitou hodinu před školu pro domácí úkoly, které druhý den vypracované opět přinesou,“ dodává Kynclová.
Dětem škola chybí i přes to, že jim učitelky všemožně pomáhají
Na sídlišti je i Dům romské kultury, ve kterém sídlí odloučené pracoviště zahradnického učiliště. I tam se studenti vzdělávají na dálku. Dochází sem nebo žádají o pomoc při plnění domácích úkolů i děti z místní základní školy.
„Máme založené skupiny, přes které s těmi dětmi komunikujeme. Ty děti, které třeba nemají tu možnost takto komunikovat, chodí individuálně k nám do Domu romské kultury. My jim připravujeme různé pracovní listy, kopírujeme jim materiály a dáváme jim ty přípravy domů. Žáci je zpracují a následně je pak zas přinesou na kontrolu zpátky k nám,“ popisuje učitelka Karolina Kopáčková.
Učitelé v Chanově se shodují na tom, že místním dětem pravidelné docházení do školy chybí. Jejich zájem o domácí úkoly nebo případné konzultace je stejný, jako na jiných mosteckých školách.
Související
-
Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova začal testovat své řidiče a další zaměstnance na covid-19
Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova testuje zaměstnance na covid-19. Firma zatím nakoupila 2 000 testů pro více než 400 řidičů a dalších pracovníků.
-
Most letos podpoří živnostníky jedním milionem korun, žádat o dotaci mohou do konce března
Jeden milion korun vyčlenilo letos město Most na podporu živnostníků. Program ale není určený k pokrytí nebo zmenšení ztrát v období pandemie.
-
Jednu z mateřských škol v Mostě hygienici zavřeli kvůli koronaviru už potřetí
Oproti minulému týdnu se v kraji zvýšil počet školských zařízení, která museli hygienici uzavřít kvůli šíření nového koronaviru. Většinou jde o mateřské školy.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Lipavský k Vrběticím: Dneska víme, že Hamáček cestu do Moskvy plánoval a že tehdy lhal
-
Nový ministr Kulhánek je na Jesenicku. ‚Nevezu kufříky peněz, potřebuji reálnou zpětnou vazbu,‘ říká
-
Počet nakažených covidem stoupá. ‚Vidíme jen špičku ledovce,‘ varuje epidemiolog
-
Vědí, že mají většinu, tak to válcují. Jmenování Kulhánka mě děsí, hodnotí vládu Maříková z SPD