Menší děti z Chanova si chodí pro úkoly do školy. Ty starší se učí z domova díky vypůjčeným notebookům

9. březen 2021 13:47

Bez online výuky jsou děti z prvního stupně základní školy v mosteckém Chanově. Na sídlišti žijí většinou sociálně slabí obyvatelé, kteří nemají na pořízení počítačů peníze. Žáci si proto chodí pro domácí úkoly do školy a druhý den je tam přinášejí vypracované. Starší děti se učí na dálku. Některým musela škola zapůjčit notebooky nebo mikrofony. S vypracováním úloh školákům pomáhá i chanovský Dům romské kultury.

Ředitelka základní školy na mosteckém sídlišti Chanov Monika Kynclová pomáhá dětem zvládnout distanční výuku. V tomto týdnu ale děti chodí méně než jindy.

„Paní učitelky přijíždějí každý den do nějaké třídy. Obcházejí i sídliště, aby všem dětem předaly úkoly a zase si je vyzvedly – to mají jako povinnost, ale v tuto chvíli si je nebereme do školy, protože chceme učinit zadost těm současným nařízením, aby to pokleslo,“ vysvětluje Kynclová.

Na sídlišti žijí většinou sociálně slabí. Škola proto sehnala a dětem zapůjčila notebooky, aby se mohly učit z domova.

„Na druhém stupni jedeme online výuku – docela to zvládáme. Museli jsme půjčit docela hodně zařízení, celkem 27. Jakmile se otevřou školy a děti budou moci opět chodit do školy, tak tu techniku samozřejmě budeme chtít vrátit,“ shrnuje ředitelka.

Děti z prvního stupně si pro úkoly a zadání docházejí každý den samy.

„Na prvním stupni jedeme offline výuku – děti si každý den přicházejí v určitou hodinu před školu pro domácí úkoly, které druhý den vypracované opět přinesou,“ dodává Kynclová.

Dětem škola chybí i přes to, že jim učitelky všemožně pomáhají

Na sídlišti je i Dům romské kultury, ve kterém sídlí odloučené pracoviště zahradnického učiliště. I tam se studenti vzdělávají na dálku. Dochází sem nebo žádají o pomoc při plnění domácích úkolů i děti z místní základní školy.

„Máme založené skupiny, přes které s těmi dětmi komunikujeme. Ty děti, které třeba nemají tu možnost takto komunikovat, chodí individuálně k nám do Domu romské kultury. My jim připravujeme různé pracovní listy, kopírujeme jim materiály a dáváme jim ty přípravy domů. Žáci je zpracují a následně je pak zas přinesou na kontrolu zpátky k nám,“ popisuje učitelka Karolina Kopáčková.

Učitelé v Chanově se shodují na tom, že místním dětem pravidelné docházení do školy chybí. Jejich zájem o domácí úkoly nebo případné konzultace je stejný, jako na jiných mosteckých školách.

autor: Jan Beneš
Spustit audio

Související