Lidé žijící kolem plaveckého bazénu na Klíši si stěžují na rychle projíždějící auta a nedostatek míst k parkování

19. listopad 2021 08:00
Informace ze severu Čech

Město Ústí nad Labem chce ve vilové části Klíše u plavecké haly zklidnit dopravu. Odborníci proto vyhodnotí různé možnosti, třeba úpravu jednosměrných ulic, nebo snížení rychlosti na 30 kilometrů za hodinu. Lidé si stěžují na rychle projíždějící auta v úzkých ulicích i na nedostatek parkování kvůli návštěvníkům plaveckého areálu nebo basketbalových zápasů.

„Když jsou zápasy Slunety, tak je to strašný.“ „A když je tu plavání, tak je to taky děsně zasekané,“ stěžují si lidé z ulice Na Spálence, která je zčásti jednosměrná a nejčastěji slouží jako příjezd k plaveckému areálu.

Město chce dopravu v této oblasti upravit. „Od ulice Klíšská a Štefánikova směrem nahoru ke Střížáku. Projektant se bude pohybovat v těch parametrech šířkových, takže je možné, že budeme kombinovat zónu 30 třeba s obytnými zónami – třeba v částech, které nejsou tranzitní. Zároveň bychom chtěli nechat prověřit ten systém zjednosměrnění celé Klíše,“ popsal vedoucí odboru dopravy a majetku Dalibor Dařílek.

Projektant prověří i možnost otočení jednosměrky v ulici Na Spálence tak, aby vedla naopak od bazénů a sportovní haly.

Petr Zahrádka ze spolku Ústím na kole připomněl: „Průjezdné jednosměrky jsou řešení i pro to, aby se hala zatraktivnila pro cyklisty, plus celá Klíše je víceméně obytná, takže ty jednosměrky by tam měly a mohly být.“

„Chceme i průchodnost cyklistů prověřit, rozhodně to ale nebude na úkor toho, že ubydou parkovací místa,“ uvedl Dařílek s tím, že návrh řešení dopravy na Klíši by měl být zhruba za půl roku.

Lidé nevyužívají parkoviště u plavecké haly

Právě na to, že návštěvníci sportovišť nevyužívají dvě parkoviště naproti plavecké hale, poukázal František Paikrt: „My jsme vlastně ještě bojovali se situací, kdy auta nedojela na ta parkoviště nahoru, ale zůstala stát proti předpisům.“

„Ta silnička je tam úzká a půl metru se tam propadá obrubník. Nedá se tam otočit, nedá se tam chodit pěšky – čili je to nebezpečné,“ souhlasil ředitel městských služeb Tomáš Vohryzka.

Až po rekonstrukci ulice stavbaři parkoviště vyklidí, měla by se tam podle Vohryzky auta dostat.

„Budu chtít, aby nějaký provizorní informační systém navedl lidi na nahoru na ta parkoviště, aby to bylo osvětlení,“ shrnul Vohryzka.

Bylo by to ale jen dočasné řešení. Sanace svahu i obou parkovišť včetně pěšího přístupu potrvá nejméně dva roky.

Spustit audio

Související