Kresby „morouse“ Jiřího Šlitra jsou k vidění v Mimoni
V letech 1960 až 1975 bylo s legendárním pražským divadlem Semafor spojeno i jméno fotografa Ivana Englicha. Na černobílých fotografiích zachytil zlatou éru divadla, včetně těch, kteří jím prošli tak jako Josef Laufer, Naďa Urbánková nebo Petra Janů. K divadlu Semafor patří i Jiří Šlitr, který byl nejen vynikající muzikant, ale i výtvarník.
Cesta do legendárního divadla byla pro Ivana Englicha vlastně náhodná. Když v roce 1959 Semafor vznikl, sloužil na vojně a při návštěvách Prahy ho do Semaforu postrčila manželka, když mu řekla, že za rohem je zajímavé divadlo, jestli se tam nechce podívat.
Viděl několik představení a tajně pořídil pár fotografií, které pak ukázal Jiřímu Suchému. Na jaře 1960 se vrátil z vojny a Suchý mu nabídl práci šéfa provozu. Ani pak nepřestal fotit.
„Jiří Šlitr byl zvláštní člověk, on byl totiž morous… Byl to introvert, což se projevovalo i v jeho hereckém projevu,“ vzpomíná na známého hudebníka Ivan Englich, který do Mimoně přijel otevřít výstavu kreseb Jiřího Šlitra.
Jak vzpomíná na práci s Jiřím Šlitrem a na život v Semaforu? Poslouchejte…
Výstava kreseb Jiřího Šlitra je k vidění v Městském muzeu v Mimoni až do 9. března.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.