Distanční výuka prohloubila rozdíly ve vzdělání žáků. Hůř jsou na tom ti ze sociálně vyloučených lokalit

20. květen 2021 14:30

Po návratu do škol se ukazuje, že distanční výuka prohloubila obtíže se zvládáním učiva u některých dětí ze sociálně vyloučených lokalit v Ústí nad Labem. Vyplývá to ze zkušeností organizace Člověk v tísni.

Třeba Nikolasovi z Mojžíře hrozí, že bude opakovat čtvrtou třídu. S Helenou Sýkorovou, která ho doučuje, se osobně viděl po čtyřech měsících.

„Pět, pět, pět, pět,“ ukazuje žákovskou knížku Nikolasova maminka Marie Dunová a pokračuje: „Každé pondělí jsme vyzvedávali úkoly. Pak měl týden na to, aby je splnil. Do toho měl nějaké zdravotní potíže. Něco jsme se učili, ale nedohnali jsme to. Víte co, já se mu nemůžu věnovat tak dlouho. Když přijdete z práce ve čtyři, do toho ještě jeden, tříletý. Jde to s ním s kopce, tak nevím, jestli teď půjde do páté třídy.“

„Měl jsem internet a rodiče. Některé úkoly jsme dělali i s paní vychovatelkou,“ popisuje Nikolas, jak se bez paní učitelky a školy učil.

Vychovatelkou myslí Helenu Sýkorovou z organizace Člověk v tísni. Díky notebooku, půjčenému od Člověka v tísni, se mohli vídat aspoň jednou týdně.

„To, co normálně uděláme za dvě hodiny, jsme vůbec nestíhali. Ty dvě hodiny nám zabrala třeba jen jedna věc,“ popisuje Sýkorová a dodává: „Čtyři děti mi vypadly z distanční výuky úplně – tam jsem jen jezdila předávat to papírové zadání úkolů. Tam jsme pak, ale až ke konci, zařídili, že chodili do školy na individuální výuku. Řekla bych, že ty děti teď po návratu do školy budou muset hodně dohánět. Myslím, že ty prázdniny nebudou mít úplně volné,,“ odhaduje dopad uzavření škol Helena Sýkorová ze Člověka v tísni.

Spustit audio

Související