Děti na ústecké základní škole rozvíjejí svou kreativitu a logické myšlení u speciálních her

15. únor 2018
Děti na ústecké základní škole rozvíjejí svou kreativitu a logické myšlení u speciálních  her

Rozvíjet logické myšlení rychleji a snadněji podle metody Izraelce Ophera Brayera zkouší na osmi základních školách v republice. Prostřednictvím různých her si děti rozcvičí mozek a naučí se hledat nová řešení a kombinace. Děti se tak podle Brayera učí až desetkrát rychleji – to se jim hodí zejména v této době, kdy se neustále mění svět i technologie.

Na základní škole Neštěmická v Ústí nad Labem touto metodou začínají hodiny ve třech třídách. Učitel Martin Marks každou hodinu začíná sedmiminutovkou speciálních cvičení. Snaží se v dětech rozvíjet inovativní přístup a chuť k hledání nových řešení. Tato metoda přitom podle něj nefunguje jen pro matematiku.

„Učíme kontextově – máme téma, ve kterém se nám prolínají tři předměty – čeština, matematika, geometrie, a tak dále,“ vysvětluje Marks.

Čtěte také

Ředitelka školy Marie Čápová by chtěla, aby se tyto prvky po prázdninách objevily i v dalších třídách. Jak se i krátké vstupy nové metody do výuky osvědčí, vědecky ověřují na místní univerzitě.

Opher Brayer má vizi: z Ústí nad Labem by mohlo být nové Sillicon Valley – i proto tu chce vybudovat internátní školu pro budoucí vývojáře a vědce.

„Studenti z této školy budou mít přirozené matematické myšlení, budou mít excelentní výsledky v oblasti vědy. Ve 14 letech budou schopni používat jakýkoli kódovací jazyk a v 18 letech budou schopni ukončit svůj první titul z ekonomie a počítačových věd,“ řekl o účincích své metody Opher Brayer.

Děti na ústecké základní škole rozvíjejí svou kreativitu a logické myšlení u speciálních  her