Chystaná oprava secesní budovy hlavního nádraží v Teplicích nezačne ani letos

Vlakové nádraží v Teplicích rekonstrukci opravdu potřebuje

Původně měla oprava památkově chráněného nádraží začít už vloni. Alespoň tak to v roce 2017 uváděl správce železniční infrastruktury. Nezačne se ale ani letos. 

Správa železnic teprve nyní vypíše výběrové řízení na zpracovatele záměru projektu stavby. „V lednu, nejpozději v únoru 2020 bude vypsáno výběrové řízení na zpracovatele záměru projektu stavby. Další stupeň dokumentace pak po schválení záměru projektu v roce 2021,“ řekl mluvčí Správy železnic Marek Illiaš.

Památkově chráněná památka je ve špatném stavu. Akce je proto zařazena do plánu investiční výstavby z národních zdrojů. Při rekonstrukci se podle mluvčího počítá se zachováním prostor pro cestující a dopravce, dílčím rozšířením technologických prostor a zázemí pro potřeby provozovatele dráhy. Zachována má zůstat i pošta a zlepšit by se měly i služby pro cestující. To vše má být v přízemí.

Vlakové nádraží v Teplicích rekonstrukci opravdu potřebuje

Nadzemní podlaží má sloužit komerčnímu využití. „Zájemce o využití prostor v prvním patře rozlehlé budovy zatím není,“ upozornil Illiaš.

Původní novorománská stavba pochází z roku 1858. Nádraží se postupně rozšiřovalo o další budovy a na přelomu 19. a 20. století už nesloužilo jen dopravě, ale v jednom ze sálů se například konaly plesy.

Zastupitelstvo lázeňského města na svém posledním zasedání v prosinci loňského roku rozhodlo, že požádá o dotaci z programu ministerstva pro místní rozvoj na úpravu okolí areálu nádraží. Rozsahem stavby i částkou se řadí rekonstrukce teplické výpravní budovy mezi největší projekty po pražském, pardubickém a plzeňském hlavním nádraží.

V Ústeckém kraji zahájí Správa železnic v tomto roce opravy nádraží v Litvínově, Kadani, Chřibské na Děčínsku a Podbořanech na Lounsku.

Spustit audio
autor: směna ČRo Sever|zdroj: ČTK

Související