Cestující v Ústeckém kraji čekají od půlky prosince změny v železniční dopravě

Ústí nad labem, hlavní nádraží
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Ústí nad labem, hlavní nádraží

V polovině prosince začnou v Ústeckém kraji jezdit kromě Českých drah i soukromí dopravci. Chystají se změny v systému regionálních jízdenek a v plánu je i navýšení počtu spojů na některých tratích. Všechny novinky začnou platit s novým jízdním řádem od 15. prosince.

Například mezi Ústím a Litvínovem budou vlaky jezdit každou hodinu. S novým jízdním řádem se také vrátí pravidelná vlaková doprava na trať mezi Litoměřicemi, Lovosicemi a Mostem.

„Ten provoz v takřka hodinovém intervalu mezi Litoměřicemi a Třebívlicemi, a dál do Mostu pak v dvouhodinovém intervalu, začne 15. prosince,“ vysvětlil Jakub Jeřábek z krajského úřadu.

Vedle toho objednal kraj více spojů i na lince z Ústí nad Labem přes Bílinu do Mostu nebo na trati mezi Ústím, Střekovem a Děčínem. Tyto linky bude zajišťovat Regiojet.

Kde všude bude soukromý dopravce jezdit, zmínil mluvčí Aleš Ondrůj: „Bude to linka U 13 mezi Mostem a stanicí Žatec-západ. Pak je několik dalších linek, na kterých budou naše vlaky jezdit spíše v okrajových částech dne – buď to budou třeba spoje v ranní špičce, nebo to budou spoje, kdy večer pojede například jeden vlak do Štětí a ráno se pak bude vracet do Ústí nad Labem. Dohromady bude těch spojů přibližně 120 denně.“

Od prosince přibude nejen vlakových spojů, ale i dopravců

Na železnici tak budou lidé od prosince potkávat vlaky Českých drah, RegioJetu, AŽD Praha, a také vozy společnosti Die Länderbahn, GW Train Regio nebo Arrivy.

Všichni dopravci budou uznávat jízdenky dopravy Ústeckého kraje, a to v rámci integrované dopravy. Lidé, kteří využívají In Karty Českých drah, je můžou ve vlacích národního dopravce používat i dál. Při nákupu jízdenky si ale musí jízdní doklad Českých drah vyžádat.

„České dráhy budou cestujícím prioritně nabízet cestujícím tarif Dopravy Ústeckého kraje, protože ten je pro drtivou většinu cestujících výhodnější. Pokud bude mít ale nějaký cestující pocit, že s In Kartou bude cestovat levněji, tak si tu jízdenku může samozřejmě u Českých drah vyžádat,“ doplnil náměstek hejtmana Jaroslav Komínek z KSČM.

Zvýšení počtu spojů je ale jedním z důvodů proč dá kraj na zajištění dopravy víc peněz. Oproti letošnímu roku jde o nárůst zhruba o 400 milionů korun.

Spustit audio

Související