Budoucí trasa ropovodu se zřejmě Litvínovu nevyhne, neměla by ale zasáhnout obytné části města

23. říjen 2018

Budoucí nová trasa ropovodu z Litvínova do saského Spergau začíná mít konkrétní podobu. Oproti původní trase by neměla vést přes zastavěné části Litvínova a obec Klíny.

Tzv. „Zelenou trasu“ navrhuje sám provozovatel ropovodu, státní podnik Mero. Na poslední schůzce s navrženou trasou souhlasili zástupci Litvínova i Klínů a i přes drobné výhrady s jejím návrhem souhlasí taky ministerstvo průmyslu a obchodu.

Původně měl ropovod vést přes zastavěná území Litvínova, radnice proto chtěla najít trasu, která se městu úplně vyhne. To se ale nepodaří. Trasa, kterou navrhlo vedení Litvínova, se nelíbila hlavně zástupcům ministerstva průmyslu a obchodu, a to kvůli tomu, že by ropovod vedl přes dobývací prostor hnědého uhlí.

S trasou navrhovanou Litvínovem měl problém i provozovatel ropovodu, společnost MERO, která poukazovala na složitá technická řešení související s překonáváním horských úseků ropovodu.

Zelená trasa se Litvínovu nevyhne, nepovede ale přes zastavěné části města. Kudy vede, popsala dosavadní starostka města Kamila Bláhová z hnutí ANO: „Povede jižní částí města, kolem zahrádek, a mezi Janovem a Horním Litvínovem. Jsou tam dvě drobné komplikace, které se dají ale technicky při výstavbě řešit.“

I Zelená trasa povede přes oblasti s ložisky hnědého uhlí, podle zápisu z jednání pracovní skupiny by se ale podle ministerstva průmyslu a obchodu za určitých podmínek dala situace řešit.

Od teď tedy spolu budou jednat jen zástupci ministerstva a společnosti MERO, a až doladí konkrétní způsob vedení ropovodu, zasednou opět ke stolu se zástupci obcí a Ústeckého kraje, aby odsouhlasili konečnou podobu trasy ropovodu. Následně ji budou muset schválit ještě zastupitelstva dotčených obcí. Pak ji bude moci podle starostky Litvínova Kamily Bláhové akceptovat i Ústecký kraj.

K dalšímu jednání se všechny dotčené strany sejdou na přelomu letošního a příštího roku.

autor: jbe
Spustit audio

Související