Vlaková nádraží v Ústeckém kraji čekají během 5 let rekonstrukce za víc než 800 milionů
Víc než 800 milionů korun půjde v následujících pěti letech na opravy nádraží v Ústeckém kraji. Železničáři plánují například celkovou rekonstrukci mosteckého nádraží. Generální opravou projde také hlavní nádraží v Teplicích. Vyjde na víc než 200 milionů korun a půjde tak o čtvrtou nejnákladnější opravu v Česku.
Plány na opravu nádražní budovy v Teplicích vítá paní Milena, která v ní má svůj obchůdek: „Je to historická budova, Tepličáci jsou na ni zvyklí a mělo by to tu být krásné.“
„Je to potřeba, ta budova je ostudou celého města,“ myslí si pan Vladimír, jeden z cestujících. „Je to trochu zrekonstruované, ale mohlo by to být hezčí, když je to lázeňské město,“ souhlasí s ním další z cestujících, paní Eva.
„Rozsahem oprav i částkou se rekonstrukce teplické nádražní budovy řadí mezi největší akce – po pražském, pardubickém a plzeňském hlavním nádraží. Po rekonstrukci by tu měly být pohyblivé schody, a celé by mělo být bezbariérové,“ říká Marek Iliaš ze Správy železniční dopravní cesty.
Dalších víc než 190 pak spolkne oprava nádražní budovy v Mostě, a opravy se dočká i nádraží na ústeckém Střekově.
Celkem plánují železničáři do roku 2022 opravy na víc než 30 nádražích v Ústeckém kraji za víc než 800 milionů korun. V celém Česku pak má jít na opravy nádražních budov zhruba 8 miliard a 400 milionů korun.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Predátorské časopisy jsou továrna na články a peníze. Tulejova publikace je nedbalost, hodnotí akademik
-
‚Obdivuhodný příklad.‘ Český veterán RAF Jiří Kafka oslavil sté narozeniny, gratulaci dostal i od krále
-
V Praze-západ vykolejil vlak bez strojvůdce. Rychlostí až 100 kilometrů v hodině prý projel několik přejezdů
-
Radši bych zchudl, než abych tady měl africké a islámské migranty a bál se vyjít ven, říká Okamura