Vedení Mostu uvažuje o prodloužení tramvajových tratí do okrajových částí města

6. srpen 2019

Obyvatelé Mostu volají po prodloužení tramvajových tratí do okrajových částí města. Vyplývá to z průzkumu, který si zadalo město v rámci projektu městské mobility.

Vznikne proto studie, která má odpovědět na otázky, za jakých podmínek by připadala stavba nových tratí v úvahu a kolik by stála peněz. Most za studii, která by měla být hotová v příštím roce, zaplatí zhruba 400 tisíc korun.

Tramvaje by tak mohly v budoucnu jezdit například na Výsluní nebo Skřivánčí a Liščí vrch. Stavbou tratí právě do těchto částí města se bude studie zabývat.

Čtěte také

„Necháme zpracovat studii, která by tuto problematiku řešila. Do budoucna se tomu nevyhýbáme, nicméně je třeba si uvědomit, že by to bylo spojeno s velkými investicemi. Budeme nicméně hledat zdroje, pokud ta studie ukáže, že to má smysl,“ vysvětluje primátor Mostu Jan Paparega z hnutí Pro Most.

Myšlenka prodloužení tramvajových tratí do míst, kde žije 25 tisíc Mostečanů, se líbí i řediteli dopravního podniku měst Most a Litvínova Danielu Dunovskému. „Je to doprava ekologická, nezatěžuje silniční provoz, vozy jsou, na rozdíl od autobusů, velkokapacitní, takže by to pro ty lidi byl jen bonus,“ shrnuje.

Podle vedení dopravního podniku by prodloužení tramvajových tratí mohlo zklidnit automobilovou dopravu.

„Mohli bychom určitě omezit počty autobusových linek, které v dopravních špičkách samozřejmě zahlcují komunikaci. Spousta lidí by se také bez přestupu mohla dostat do chemičky nebo do Litvínova, takže by to pro ně mohl být důvod, proč nechat svá auta doma,“ doplňuje Dunovský

Nebylo by podle něj ani nutné přikupovat nové tramvaje – na případné nové linky by stačil stávající počet vozů.

autor: Jan Beneš
Spustit audio

Související