Teplice jsou městem s melodií, shodují se autoři nové vizuální identity města

2. duben 2025 14:02

Město Teplice má nový vizuální styl. Mění se logo města i podoba úředních dopisů, faktur, vizitek nebo třeba plakátů a dalších tiskovin. Cílem změny je podle radnice snaha sjednotit komunikaci, podpořit viditelnost a také důvěryhodnost lázeňského města.

„To sjednocení, i těch úředních listin, je pro to město určitě přínosem,“ shrnul tajemník teplického magistrátu Marek Fujdiak. Oceňuje přitom i kombinaci dvou typů písma.

„To použití těch písmen se mi líbí. Pro tu veřejnost mám trošku strach, že ten rozdíl není až tak markantní, aby to ty lidi tak jako trklo do těch očí,“ dodává.

Autory nové vizuální identity jsou Michaela Labudová a Pavel Frič z grafického studia Monsters, kteří působí na ústecké fakultě umění a designu. „Nová vizuální identita rozhodně vypovídá o Teplicích, že jde o pestré město, kde se lidé, epochy, krajinné typy a tak dále setkávají a prolínají,“ vysvětluje Pavel Frič.

Teplice – město s melodií

Podle něj pracují také se sloganem Teplice – město s melodií. „Nejenom díky kulturnímu životu, který tu je, nebo tradici a školám. Ten genius loci, který tu je, je opravdu nějakým melodickým celkem,“ dodává Frič.

Proměnou prošel i městský znak. „Vybrali jsme si městskou pečeť z poloviny 18. století, která obsahuje motiv hlavy Jana Křtitele na talíři, který jsme jen technicky převedli do reprodukovatelné podoby. Našim cílem bylo respektovat tady ten historický materiál, který tady v tom muzeu je,“ přibližuje Pavel Frič.

Město za svoji novou značku zaplatilo podle primátora Jiřího Štábla z hnutí ANO 600 000 korun.

„Máme nově, jako město, logo – to dosud nebylo, protože se využíval pouze ten standardizovaný znak. Máme nové písmo, zajímavé barevnosti, které se dají využívat – věřím, že to bude jak pro obyvatele, tak i pro turisty srozumitelnější,“ shrnul Štábl.

Zpracování vizuální identity město zadalo před rokem.

Spustit audio

    Mohlo by vás zajímat