MHD v Ústí nad Labem začne jezdit po nových trasách a s novými čísly
Ve středu 1. května začne v Ústí nad Labem a okolí platit nové číslování linek městské hromadné dopravy. Kromě toho budou mít některé linky i nové trasy. Toho se obávají někteří lidé a firmy, podle kterých se zaměstnanci nedostanou včas do práce nebo naopak ze směn na další spoje. Vedení dopravního podniku to odmítá.
„Asi největší problém je po té odpolední směně, protože tam se také ty linky posunuly. Tím pádem těm lidem, kteří dojíždějí z okrajových částí města nebo z okolních vesnic, ujíždějí ty autobusy, dá se říct, před nosem. Některé ty zelené autobusy odjedou a teprve pak dojedou linky od našeho závodu,“ popisuje zaměstnanec a odborář společnosti Black & Decker v Trmicích Luboš Pitra.
Obavy má i vedení firmy. Lidé by podle personalistky Miroslavy Humlové navíc nemuseli stíhat směny. Pokud by zaměstnanci skutečně nestíhali dojet do práce, je ve hře i posunutí začátku výroby.
„To je jediný, co můžeme dělat my jako zaměstnavatel, že budeme tolerovat ty pozdní příchody, ale jak řekl pan Pitra, ta linka se prostě zastaví, protože jede v taktu. Když začnou v 6:20, protože budou čekat, než dojedou třeba tři lidi, tak ta výroba pak samozřejmě chybí,“ shrnula Humlová.
Zaměstnanci společnosti se také obávají kapacity nových spojů, která je podle nich nedostatečná.
Ústecký dopravní podnik obavy lidí odmítá jako bezdůvodné
Obavy z časování nových jízdních řádů a kapacity vozů náměstek ředitelky ústeckého dopravního podniku Roman Pospíšil odmítá: „Všechno jsme nastavili a prokonzultovali tak, aby to vždy v maximální možné míře a komfortu vycházelo. S tím, že jsme třeba i přes volné dny zachovali linku 19, nově 89, která bude špičkově zajišťovat příjezd na ranní, odpolední a noční směny.“
Například pro Trmice bude nové přestupní místo u Globusu. Lidé by si tak podle ředitelky dopravního podniku Simony Mohacsi měli zjistit nové trasy spojů: „Je možné, že na trase, kterou byli zvyklí jezdit, ten spoj nejezdí tak často, ale určitě tam mají linku nebo přípoj, který ¨jezdí častěji, a který je pohodlně dostane tam, kam potřebují.“
Plánovače spojů najdou lidé například na webu dopravního podniku.
Pokud se ale přeci jen ukážou některé linky jako problematické, je dopravní podnik připravený je upravit na začátku letních prázdnin.
Související
-
Ústí nad Labem chce odkoupit sídlo Drog out klubu, ale bez služeb pro závislé
Ústí nad Labem plánuje odkup současné budovy Kožního sanatoria ve Velké Hradební. Nákup objektu za 20 milionů korun už projednali radní, teď ho musí schválit zastupitelé.
-
Současný železniční most přes řeku v Ústí nad Labem možná přestanou železničáři využívat
Správa železnic nebude po výstavbě rychlodráhy z Prahy do Drážďan dál potřebovat současný železniční most v Ústí nad Labem.
-
Ústí nad Labem chce budoucí nádraží rychlodráhy využít jako kompletní dopravní terminál
Nové dvoupatrové nádraží má Ústí nad Labem pomoci s propojením rychlodráhy, městských částí nebo jezera Milada.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Robert Fico je po operaci stabilizovaný, píší slovenská média. Zákrok trval okolo sedmi hodin
-
Euro, nebo koruna? Češi mají jasno, pokud by záleželo jen na veřejném mínění, společnou měnu nepřijmou
-
První rána může vyjít, druhá už ne. Exšéf slovenské vládní ochranky poukázal na chyby při atentátu
-
Slovenská expremiérka Radičová: Nenávist a strach se staly hlavními emocemi, polarizace roste dlouhodobě