31. srpna odpoledne se projedou první řidiči po novém úseku dálnice D6 u Lubence
31. srpna ve 14:00 se projedou první řidiči po novém úseku dálnice D6 u Lubence na Lounsku. Téměř pětikilometrový obchvat stál 1,5 miliardy korun, většinu nákladů pokryla evropská dotace. I po jeho dokončení ale chybí na hlavní trase mezi Prahou a Karlovými Vary na 60 kilometrů dálnice. Obchvat Lubence tak uleví především tamním obyvatelům.
„Aspoň člověk přejde po přechodu pro chodce tak, jak má, a ne aby tam stál 10 minut. Úplně se to odlehčí, ta doprava,“ hodnotil přínos nového obchvatu pro Lubenec Jiří Svoboda, který se přijel podívat na dálnici ještě před jejím otevřením.
Zklidnění dopravy v Lubenci je podle generálního ředitele ŘSD Radka Mátla jedním z hlavních důvodů stavby obchvatu.
„Ta intenzita není zas tak úplně dramatická – pohybuje se kolem těch 15 tisíc vozidel, ale na ten okruh, kvůli tomu, jak je to úzké a nejsou tam místa pro předjíždění, tak ty dopady do těch obcí jsou obrovské. Jakmile se ta dálnice otevře, tak si myslím, že budou řidiči sami koukat, jak volno najednou je,“ uvedl při představení dálnice veřejnosti Radek Mátl.
Nový obchvat se napojuje na už hotový, zhruba 4 kilometry dlouhý úsek dálnice D6 mezi Lubencem a Bošovem. I po otevření se ale bude kolem nové části dálnice dál pracovat.
„V některých úsecích se bude dokončovat oplocení, někde se budou dokončovat vegetační úpravy – to nás čeká po celý podzim, možná i v průběhu příštího jara. Řidiči to ale nepoznají – budou moci jezdit standardní rychlostí, takže pro ně bude dálnice hotová,“ doplnil Mátl.
Dálnice mezi Prahou a Karlovými Vary by mohla být hotová zhruba za 5 let
Po zprovoznění obchvatu Lubence bude silničářům zbývat k výstavbě zhruba 60 kilometrů hlavního tahu z Prahy na Karlovy Vary. Nejdřív by mohla začít stavba víc než 6 kilometrů dlouhého úseku u Krupé ve středních Čechách.
„Věřím, že buď do konce roku, nebo nejpozději na jaře to zahájíme. No, a pak máme ty další úseky, které by měly postupně navazovat. Optimistický odhad je, že někdy mezi rokem 2024 a 2026 by mohly být Praha s Karlovými Vary spojena dálnicí,“ uvedl před časem generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Podle plánů silničářů má příští rok začít stavba téměř 15 kilometrů dálnice kolem obcí Hořovičky a Hořesedly. O rok později pak mají dělníci stavět D6 i na ostatních pěti úsecích.
Související
-
Řidiči se 31. srpna poprvé projedou po nové části dálnice D6 u Lubence na Lounsku
Řidičům se 31. srpna ve 14:00 otevře u Lubence na Lounsku nový úsek dálnice D6. Ta spojuje Prahu a Karlovy Vary.
-
Silničáři veřejnosti představili dokončovaný úsek karlovarské dálnice D6 na Lounsku
Šanci prohlédnout si dokončovanou dálnici D6 u Lubence na Lounsku dostali v sobotu 21. srpna všichni, kteří si chtěli nový úsek projít nebo projet ještě dříve, než auta.
-
Silničáři získali od ministerstva životního prostředí první povolení pro stavbu D6 na Lounsku
Silničáři získali první významný dokument pro výstavbu dálnice D6 na území Ústeckého kraje – od ministerstva životního prostředí dostali kladné posouzení v procesu EIA.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
V pražské nemocnici zaměnili pacientky. Lékaři provedli potrat ženě, která přišla jenom na kontrolu
-
Přísaha vyměnila kriminalisty za politiky a spojila se s Motoristy. Ideologické tápání skrývá za ‚střed‘
-
Rozšíření mobilizace Ukrajinců? Ty, kdo do armády nechtějí, tady nepotřebujeme, říká paramedik
-
Věk odchodu do důchodu se bude muset zvyšovat, shodli se zástupci vlády a opozice u prezidenta